Bedrijfsadvies en Ontwikkeling
Continu verbeteren van strategie-, besluitvorming- en werkprocessen: klantprocessen verbeteren, koopproces vereenvoudigen à sneller – efficiënter – dynamischer
Leren is leuk: van een passieve blik naar een proactieve ‘continu willen verbeteren’ houding
Onproductieve taken verwijderen: coachen en begeleiden naar andere denk- en werkwijzen met efficiency en verbeteren: operationeel excelleren
Zingeving verhogen: mét uw medewerkers, maatwerk.
Resultaat: uw medewerkers stellen zich de vraag:
Werk ik vandaag nog steeds efficiënt? zijn er manieren waarop het werk nog efficiënter kan? moet het veranderen? hoe kan het veranderen en kan het met meer gemak voor klant en collega?
|
Marketing reclame
Traditionele reclame en communicatiemiddelen hebben nog steeds de meeste impact.
Veel aandacht gaat uit naar nieuwe media zoals websites, social media en andere middelen die bijdragen aan het uitdragen van een merkbeleving of cultuur.
Hier liggen kansen voor slimme en eenvoudige oplossingen die met een groot bereik, tegen lage beheerskosten, veel mensen weten te bereiken.
|
Transformatie of veranderen?
Gaat veranderen om anders werken of doen, transformatie is een omvorming of gedaanteverandering (Van Dale).
Bij verandering gaat het om het wijzigen van concrete zaken als strategie, structuur, werkwijzen, processen, systemen, ed. De kern (of de ziel) van de organisatie blijft dezelfde.
Transformatie raakt de kern van de organisatie en gaat de diepte in, met als gevolg andere overtuigingen, richting, inrichting en verrichting. Zelfs image / identiteit kunnen wijzigen.
Ook kern- en merkwaarden en vereiste (kern-)competenties wijzigen. Ze steunen het bestaansrecht van de organisatie en haar betrokken medewerkers.
Transformatie vergt een sterk reflecterend vermogen en het bewustzijn dat je als directeur/leider onderdeel van het probleem én de oplossing bent.
|
Retro = voortuitgang met impact
De enorme toename van social media laat zien dat communicatie steeds meer via ‘many to many’ verloopt, met een geheel eigen dynamiek. Ze is lastig te besturen.
Uitgekiende (arbeidsmarkt)reclame op de juiste locaties werken als vanouds. Door herhalen en bevestigen ontstaat een steeds sterker beeld bij mensen. En dat kan met beproefde media die we al decennia kennen, retro in een ‘nieuw jasje’. Dat komt binnen met impact!
|